Anche se non ho facebook ho recuperato di straforo queste info sulla 2.0 di Warzone:
- Faster, smoother Turn sequences resulting in quicker games.
- Removal of base sizes and base special attacks. Now each model has a Size modifier
- Armour stat has been increased by 10. You now simply subtract the Strength of the attack to find the Armour Save you have to roll.
- Vehicles are now statted the same as Infantry. No more AV/AVV
- RoF and RoA have been combined into RoA
- Added DEF to close combat allowing for more dynamic close combat.
- Changes to Terrain modifiers
- Condensed Card deck. 40 unique dual-purpose cards. 3 of the same cards each per play deck
- Removal of Squad Special Actions and CC special actions
- Cover modifier has changed (1 cover type)
- no more warlords / lords,just "heroes" (or whatever)
- there will be a new mission portfolio (some were unbalanced for tournament play)
- turn 1 and 2 have serious deployment restrictions (RD / Infiltrate)
- more deployment options (stalk, flank deployment)
- Restructurisation of the rulebook
- removed negative armour modifier for armour
- free pivot action at start of model activation
- revamped and more meaningful actions
- got rid of weapon ammo types
- changes in terminology to make things clearer
Detto che semplificare il tiro armatura (alla vecchia Armatura-Danno) ci sarebbero potuti arrivare subito...
Spero che in questa revisione, che sembra una semplificazione non tolgano troppo! Vediamo!
Ciao
PS: qualcuno ha la bontà di fargli notare che il manuale e l'elenco degli eserciti come nelle ultime versioni SENZA storia e SENZA descrizione di truppe e eroi è un banale (e triste) elenco di numeri e abilità? La forza di Mutant Chronicles è l'ambientazione.
[Modificato da Winged.mc 08/06/2016 22:39]
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Voglio esserci per il massacro!